Ofte stillede spørgsmål

Om tæpper

Hvor tyk er luven på et tæppe?

Luvens tykkelse afhænger af tæppets udformning.

Hvornår bør jeg anvende underpolstring?

Vi anbefaler underpolstring for tyndere tæpper, da det forhindrer tæppet i at glide. Underpolstring giver også mere affjedring, og forlænger dit tæppes liv ved at forhindre at luven trædes ned. Tæppet beskyttes bedre mod effekter af skarpe objekter, såsom høje hæle.

Er fotografierne af jeres tæpper tæt på de virkelige produkter, og kan jeg være sikker på at den farve, jeg ser på skærmen, er tæppets ægte farve?

Fotografierne af vores tæpper er taget professionelt, med et digitalt kamera med høj opløsning i et temperaturkontrolleret miljø, og fotografierne er derefter fremkaldt med Adobe Photoshop. Fotografierne af tæpperne er derfor så tæt på virkeligheden som de ægte tæpper. Billeder kan dog afhænge af typen, kvaliteten og alderen af den skærm, som man bruger til at se tæpperne på, og dette kan påvirke hvordan fotografierne og farverne vises på din skærm.

Hvorfor fælder mit tæppe?

Det er ikke unormalt at et tæppe fnugger. Når tæppet er nyt, kan der være en del overskudsmateriale i tæppet, og det løsnes langsomt. Det er små fibre som er trængt ned i luven, og som kommer op til overfladen. Det forsvinder oftest efter 1-2 støvsugninger.

Der er dog ingen grund til bekymring og prøver man at fremtvinge den normale proces, vil det kun skabe ekstra slitage for dit tæppe. Vores bedste råd er at være tålmodig og ved normal brug vil du se, at tæppet gradvist fælder mindre og mindre og til sidst stopper.

Indkøb

Har I en forretning eller udstilling, jeg kan besøge og kigge på et tæppe?

Vi har desværre ingen forretninger eller udstillinger hvor man kan kigge på tæpperne. Vi sælger kun vores tæpper fra vores webshop på internettet, og du kan kun se dem på vores webside. Hvis du er interesseret i at købe et mere eksklusivt tæppe (€ 5000 og mere) er det muligt at booke en aftale i vores RugVista Exclusive showroom. For mere information klik her.

Har I et katalog over jeres tæpper?

Nej, vi har intet katalog da alle vores tæpper kan ses på vores webside. Ved at have alle vores tæpper på websiden, er det lettere for os at opdatere oplysningerne om vores tæpper, hvilket giver vores kunder mere akkurat og aktuel information.

Hvordan køber jeg et tæppe fra jeres websted?

Begynd med at vælge tæppet, du ønsker at købe. Klik på tæppet for at få mere detaljerede oplysninger. I højre side kan se tæppets pris. Hvis tæppet ikke er solgt eller reserveret, er der en knap under prisen med teksten: „Køb“. Klik på knappen „Køb“ for at lægge tæppet i din indkøbsvogn. Indkøbsvognen vises i øverste venstre side af hjemmesiden. Hvis du vil købe flere tæpper, skal du blot følge samme fremgangsmåde som beskrevet ovenfor for at lægge dem i indkøbsvognen.

Det næste trin er at gå til kassen. Du kan gøre dette ved at klikke på "Gå til betaling", der kan ses under tæpperne i din indkøbskurv.

Det sidste trin er at vælge din betalingsmetode. Du kan betale med et kreditkort, faktura, opdele betalning eller bankoverførsel. Klik på den betalingsmåde du foretrækker, og følg de viste instrukser.

Kan jeg låne et tæppe, for at se om det passer i mit hjem?

Det er desværre ikke muligt at låne et tæppe. Hvis du køber et tæppe og finder, at det ikke passer ind som forventet, kan du returnere det inden for 30 dage.

Betaling og sikkerhed

Hvor sikre er de transaktioner jeg foretager?

Transaktionerne på vores webside er meget sikre, og vi samarbejder med DIBS, der tager sig af alle vores internet betalinger. Alle betalinger foretages over en sikker og krypteret forbindelse for din sikkerhed, og for at beskytte vores kunder mod svindel. Alle betalinger godkendes med en teknik kaldet 3D-Secure. Alle betalinger kontrolleres også manuelt for din sikkerhed.

Hvilke betalingstyper accepterer I?

Vi tilbyder fire betalingsmetoder med kreditkort, enten VISA eller MasterCard; gennem forudbetaling, hvor du overfører penge direkte fra din bankkonto til vores bankkonto eller fakturer mig og opdeling af betaling.

Tilbyder I rentefri betaling eller andre betalingsplaner?

I øjeblikket tilbyder vi kun fakturer mig og opdeling af betaling gennem Klarna for personer, som er bosiddende i Danmark, Finland, Norge eller Sverige.

Hvad er 3D Secure?

3D Secure er et fællesnavn for en sikkerhedsteknik, udviklet af VISA og MasterCard i fællesskab. Tanken bag teknikker er at kortholderen skal identificere sig ved køb over internettet, og bygger på at denne identificerer sig selv med en personlig kode, der fås fra banken. Ved at anvende denne teknik er det banken, der udgiver kortet, der tager den økonomiske risiko ved evt. misbrug. Teknikken nævnes ofte på websider som Verified by VISA og MasterCard SecureCode og eksisterer for at beskytte indehaveren. RugVista anvender 3D Secure ved betalinger med kort, hvor denne teknik er aktiveret for.

Bestillinger

Hvordan kan jeg se mine bestillinger?

Du kan få vist dine ordrer ved at klikke på "Min konto" i venstre side og derefter logge ind med din e-mail og dit password. Her kan du se dine aktuelle og tidligere bestillinger, og du kan også spore leveringen af din aktuelle bestilling.

Hvordan kan jeg annullere en bestilling?

Hvis du vil annullere en bestilling, så send venligst en e-mail til order@rugvista.com så vi kan annullere bestillingen og sende dig en bekræftelse. Du kan også logge ind til "Min konto" og annullere ordren.

Hvordan kan jeg ændre min bestilling?

Hvis du vil ændre en bestilling, så send venligst en e-mail til order@rugvista.com og lad os vide hvilket tæppe du hellere vil have. Bemærk venligst at vi kun kan ændre bestillinger der ikke er afsendte endnu, og bestillinger placeret med ”Bankoverførsel”, hvilket betyder at de endnu ikke er håndterede eller afsendt fra lageret!

Levering

Hvad koster leveringen?

Vi tilbyder altid mindst ét fri forsendelsesmulighed inden for EU. Uden for EU varierer omkostningerne fra land til land, og detaljerede oplysninger kan findes i vores „Vilkår og betingelser“.

Hvor lang tid tager leveringen?

Den normale leveringstid er 1-5 arbejdsdage indenfor EU, og 2-8 arbejdsdage til andre dele af verdenen.

Behøver jeg at være hjemme for at modtage mit tæppe?

Ja, der skal være nogen hjemme, når leveringen ankommer. Du kan kontakte UPS/FedEx for yderligere oplysninger om leveringstidspunktet eller vælge levering til en anden adresse.

Hvordan kan jeg spore min bestilling og levering?

Efter at du har placeret din bestilling og den er pakket ind, vil du modtage en bekræftende e-mail fra RugVista.com. Denne e-mail indeholder leveringsoplysninger og sporingsinformation. Du kan anvende denne sporingsinformation til at spore din bestilling gennem UPS/FedEx/ webside på www.ups.com / www.fedex.com. Du kan også spore din bestilling ved at logge ind til RugVista.com med din adgangskode og brugernavn, og klikke på “Min konto”.

Sender I til postbokse?

Nej vi kan ikke sende til postbokse, da der skal kvitteres for leveringen.

Returneringer

Kan jeg returnere tæppet, hvis jeg ikke kan lide det?

Ja du kan returnere tæppet, hvis du ikke kan lide det. Du har 30 dages returret.

Hvordan returnerer jeg en vare?

For at returnere en vare skal du personligt kontakte os, enten på telefon til #TEL#, fax til +46 (0)40 - 18 22 25 eller e-mail til order@rugvista.com og informere os om at du vil returnere en vare. Vi vil derefter sende dig returneringsoplysninger pr. normal post, der indeholder pakkemærkater og instrukser om hvordan du returnerer varen.

Hvad skal jeg gøre hvis tæppet er beskadiget ved levering?

Hvis dit tæppe er beskadiget ved levering, så kontakt din lokale UPS/FedEx -afdeling og rapportér skaden til dem, og informér os derefter ved at kontakte os på telefon #TEL#, fax på: +46 (0)40 - 18 22 25 eller e-mail på order@rugvista.com

Hvordan pakker I tæpperne og sikrer at de kan sendes sikkert?

Alle vores tæpper pakkes i henhold til vejledningen fra UPS/FedEx. Tæpperne er foldet og anbragt i tyk beskyttende plastik inden de pakkes og forsegles i en papkasse, der passer i størrelse. Løbere bliver rullet.

Skal jeg betale for forsendelsen, når jeg returnerer mit tæppe?

All returnering er gratis indenfor EU hvis du bruger en RugVista returlabel. Kontakte kundeservice for hjelp med returnering.

Tæppevedligeholdelse

Hvordan fjerner jeg kanter og folder i mit tæppe?

Kanter og folder kan fjernes ved simpelthen at placere noget tungt (men sikkert) på kanten, såsom en stak bøger. Efter et par dage bør det lægge fladt på gulvet. For at fjerne folder i et tæppe, vil almindeligt brug af tæppet fjerne disse og de bør forsvinde efter en vis tid.

Hvordan fjerner jeg pletter?

Der er forskellige metoder til at fjerne pletter med, afhængig af hvilke slags pletter det er. For det første er det bedst at behandle pletten med det samme, og fjerne så meget af den som du kan. Vores ’tæppeopslagsværk’ har flere oplysninger om at fjerne pletter. Se venligst: AlltOmMattor - Mattvård

Kan jeg selv vaske mit tæppe?

Vi anbefaler kraftigt, at du ikke vasker dine tæpper selv, især ikke kludetæpper. For at opnå det bedst mulige resultat, råder vi dig til at kontakte en professionel tæpperenser, der ved, hvordan man renser dit tæppe korrekt. Bemærk venligst, at dette gælder for alle håndlavede tæpper solgt på RugVista.dk.

Til mindre pletter anbefaler vi dig at bruge vores RugVistas Pletfjerner, som du kan læse mere om og købe her: https://www.rugvista.dk/taeppe/stain-remover?artno=CVSR1